Synlighet och varumärke
För att synas behöver man jobba allt hårdare som företag och det är inte självklart att man är ensam i sin bransch. Tvärtom är det ytterst ovanligt att man är ensam i sin bransch även om man befinner sig i en mindre stad. I och med den digitala expansionen vi kunnat observera under längre tid, finns det ingen del av världen som är isolerad fullt ut. Man slåss därför sällan bara med lokala konkurrenter utan även med en global industri. Företag som jobbar med marknadsföring och tryck har därmed behövt vässa sina tjänster för att kunna attrahera såväl större som små bolag.
Satsa nära din ort
Oavsett var i Sverige man befinner sig kan man enkelt handla trycksaker från hela världen. Dock lyfts ofta fördelar med att hålla sig inom Sveriges gränser när man beställer. Dels finns en kundtjänst som alltid är nära att nå, men även en smidigare leverans och offertskrivning. Storbildsfabriken är en av de aktörer som växt snabbt och som hela tiden förbättrar sina upplägg och sortiment. Från starten 2005 har det skett en hel del på marknaden och de som inte kunnat förnya sig har snabbt tappat en hel del av den marknad som nu finns tillgänglig inom sektorn. Någonting som gör just Storbildsfabriken unik är deras kombination av fysiska och digitala tjänster. På så vis får kundföretag ett koncept där man kan se till olika delar av verksamhetens fokus.
För event
Det finns en lång tradition av att hålla mässor och event i samband med vissa årstider eller händelser. Under sådana är det viktigt att kunna sticka ut även bland ett hav av konkurrenter. Förvisso är tjänsten man erbjuder det som avgör, men för att nå fram till en demonstration krävs ofta en första exponering. Här kan man använda sig av klassiker som flaggor eller rollups, men det finns även nya alternativ till dessa som kan locka nyfikna från hela eventet. Ett av dessa är bannerbow som böjer sig som ett tak över informationsmaterial och samtalsbord. Ibland är inte exponering svårare än så! Naturligtvis är det först i samtal och dialog man kan visa upp sina produkter fullt ut och det är här affärerna blir av. Exponering är inte ett värde i sig utan en dörröppnare som visar sig ge effekt.